Indlæser
§5 Krisestyring og menneskelig adfærd (online)
Dato og tid
Onsdag d. 18. december 2024 kl. 08:30 til torsdag d. 19. december 2024 kl. 15:30
Tilmeldingsfrist
Onsdag d. 4. december 2024 kl. 08:00
Sted
Online kursus/course,
Online,
5700 Svendborg
Online kursus/course
Online
5700 Svendborg
§5 Krisestyring og menneskelig adfærd (online)
Arrangementsbeskrivelse
Formål og kursusindhold:
På kurset §5 Krisestyring og menneskelig adfærd lærer kursisten om styring af krise- og nødsituationer til søs. Efter kurset vil kursisten have opnået kvalifikationer i forhold til at organisere nødprocedurer ombord, optimere brugen af ressourcer, kontrollere reaktioner og lede passagerer og andet personel under kriser samt etablere og opretholde en effektiv kommunikation i nødsituationer.
Kurset tager udgangspunkt i en dialogbaseret undervisningsform, hvor der undervises i teoretiske emner, som efterprøves i praksis bl.a. gennem kommunikationsøvelser over radio.
Kurset omfatter følgende emner:
- Organisering af nødprocedurer om bord
- Optimering af brug af ressourcer
- Kontrol af reaktion på nødsituationer
- Ledelse af passagerer og andet personel under nødsituationer
- Etablering og opretholdelse af effektiv kommunikation
- Krisestyring, psykiske chok-reaktioner, psykisk førstehjælp
- Øvelse i ledelse under stress
Adgangskrav/målgruppe:
Kurset henvender sig til skibsførere, overstyrmænd, maskinchefer, førstemestre og andet personel, der ifølge skibets sikkerhedsruller har ansvaret for passagerernes sikkerhed i nødsituationer.
Bemærkninger/Noter:
Kurset afholdes som udgangspunkt på dansk.
Kurserne opfylder uddannelseskravet iht. §5 i Søfartsstyrelsens bekendtgørelse 391 af 22. april 2014 om særlige uddannelses- og kvalifikationskrav til personel i passagerskibe.
Tekniske krav i forbindelse med afvikling af kurser online hos SIMAC
- Computer eller Tablet, med min. 12” skærm, for dialog, læsning og løsning af opgaver.
- SIMAC anbefaler at der anvendes 2 skærme hvis det er muligt (den ene kan være tablet eller telefon), således at en skærm kan anvendes til læsning etc. og den anden anvendes til kommunikation med underviseren og medkursister.
- Tastatur og Mus skal være til rådighed under hele kurset.
- Web-kamera, højtaler og mikrofon skal kunne anvendes under hele kurset.
- SIMAC anbefaler at der anvendes høretelefoner med indbygget mikrofon, for bedste lyd og tale.
- Anvend altid nyeste opdaterede operativ system på PC’en
- Anvend altid nyeste opdaterede browser, uanset om det er Firefox, IOS, etc.
- Der skal være adgang til en bredbåndsforbindelse.
SIMAC anvender primært Microsoft Teams til kommunikation via online kurser.
Microsofts krav til anvendelse af Teams kan findes på følgende link: https://docs.microsoft.com/en-us/microsoftteams/hardware-requirements-for-the-teams-app
SIMAC Training udsteder kun elektroniske beviser via IDSURE.io hvor det kræves at du verificere din profil og derefter kan udskrive dit certifikat.
Kursuspris: DKK 2145,- eks moms.
Kontaktinformation til arrangør
SIMAC Training/MTSD
Tlf: +45 7221 5560
training@simac.dk
Kontaktinformation til arrangør
SIMAC Training/MTSD
Tlf: +45 7221 5560
training@simac.dk